Witam serdecznie wszystkich.
Zanim zdecydowałem założyć temat, szukałem na forum podobnego wątku, lecz nic nie znalazłem. Jeśli jednak coś takiego już było, proszę o link.
Mam dwa problemy dotyczące emulacji PSX na komputerze.
- Problem 1. - strajkujące memory cards w ePSXe 1.5.2 (i nie tylko)
Z emulatora zacząłem korzystać już w roku 2008. Zaopatrzyłem się wtedy w dostępny do niedawna do pobrania "ePSXe 1.5.2 by Fluid". Cieszyłem się, odświeżając sobie pamięć poprzez grę w te wszystkie tytuły, w które zamiatałem lata temu na poczciwym szaraku.
"Maszyna" działała przez te ponad sześć lat bez najmniejszego zarzutu, ja sam wobec tego NIC nie zmieniałem w ustawieniach konfiguracji czegokolwiek. Jednak około miesiąca, może dwóch temu okazało się, że emulator nie chce wczytywać mi gier, zachowując się tak, jakby karty pamięci były całkowicie puste. Wcześniej zapisywał wszystko bez najmniejszego "ale". Podkreślam, że w tym miejscu nie chodzi mi o "save/load state" (dostępne pod F1 i F3), tylko o zapisywanie gier na wirtualnych kartach pamięci.
Wchodząc na emu w bios -> memory cards widzę na karcie pamięci wszystkie bloki z zapisanymi stanami gry, więc nie ma siły, by emulator ich nie widział. A jednak. Całe szczęście, że miałem pozapisywane kilka stanów pod F1, bo w przeciwnym wypadku utraciłbym wszystkie postępy w grach. Próbowałem oczywiście wczytać daną grę z F1 i zapisać wczytany stan na karcie pamięci, ale... zapisać również się nie da! Cały czas gry się drą o zapełnionej karcie pamięci (a tak nie jest) i nie da rady dalej.
Nie mam pomysłu, jak to naprawić. Próbowałem już wszystkiego - wywalenia niesprawnych i utworzenia nowych plików .mcr, reinstalacji emulatora, pobrania i instalacji innej wersji (zarówno nowszej, jak i starszej). Wszystko stoi w miejscu. Czy ktoś bardziej biegły w temacie emulacji wie, o co tu może chodzić i jak wyeliminować tę usterkę? A może ktoś miał to samo, udało mu się naprawić i podzieliłby się tym z nami?
_________________
- Problem 2. - brak muzyki podczas gry w Need For Speed: Porsche Unleashed.
Problem mniej uciążliwy od pierwszego, ale też mnie zastanawia i chciałbym go rozwiązać. Chodzi tutaj o muzykę w grze NFS: Porsche Unleashed. Mam obraz płyty na komputerze. Zawiera on wszystkie filmiki, intro, przerywniki (podczas uruchamiania gry). Muzyka w każdym dowolnym menu gra aż miło, natomiast podczas jazdy panuje niestety cisza; słychać jedynie silnik samochodu, pisk opon, silniki przeciwników itp.
Ta część NFS ma, moim zdaniem, genialną ścieżkę dźwiękową, szczególnie w Classic i Golden Erze, więc chciałbym cieszyć nią uszy podczas ścigania się z rywalami.
Sprawdzałem oczywiście poziomy audio w opcjach, zarówno podczas pauzy w trakcie wyścigu, jak i w głównym menu. W tym drugim są trzy suwaki: "Race music" (muzyka podczas jazdy), "Menu music" (muzyka we wszystkich menu) i "Speech". Przy podświetlaniu danej opcji słyszymy odpowiedni dźwięk, który pozwala nam ustawić poziom audio. Przy obu "(...) music" jest to oczywiście muzyka, natomiast przy "Speech" słyszymy policjanta wlepiającego mandat w trybie Evolution. Muzyka i wspomniany gliniarz są normalnie słyszalni, natomiast po podświetleniu suwaka "race music" jedna, wielka głucha cisza, nawet przy maksymalnie podkręconym pasku. Tylko z tą grą jest problem. W innych wszystkie dźwięki i muzyki grają jak ta lala.
Na wielu gameplay'ach na YT mają muzykę podczas jazdy, więc musi być jakiś sposób, żeby się ona w końcu pojawiła.
Dziwne problemy z emulatorem i NFS: Porsche
Moderator: Moderatorzy
To tak najpierw pobierz ten emulator 1.9.0 PL i sprawdź czy na nim będzie działać.- Problem 1. - strajkujące memory cards w ePSXe 1.5.2 (i nie tylko)
Link do pobrania:
Kod: Zaznacz cały
http://ikskoks.grajpopolsku.pl/downloads.php
Link do pobrania:
Kod: Zaznacz cały
http://przeklej.org/file/PxE7rt/ePSXe.rar
Najlepiej pogrzeb w konfiguracji tego pluginu od dźwięku.Problem 2. - brak muzyki podczas gry w Need For Speed: Porsche Unleashed
Tyle ci mogę poradzić, bo nie spotkałem się z takim problem.
Niestety, żadna zmiana emulatora, ani na 1.7.0, ani na 1.9.0, nawet na podane przez Ciebie 1.9.0 z działającymi u Ciebie kartami pamięci nie przynosi żadnych rezultatów. Ciągle nie widzi save'ów i nie chce nic zapisywać przez rzekomo brak wolnego miejsca na karcie pamięci.
Ogólnie jest to dziwna sprawa. Rozumiem, gdybym to mnie wzięło na szperanie po konfiguracji emulatora - wtedy mógłbym coś zepsuć, owszem. Ale skoro prawidłowo działającej konfiguracji nie ruszałem nawet w najdrobniejszym zakresie? Ten komputer jest chyba świadomy...
Ogólnie jest to dziwna sprawa. Rozumiem, gdybym to mnie wzięło na szperanie po konfiguracji emulatora - wtedy mógłbym coś zepsuć, owszem. Ale skoro prawidłowo działającej konfiguracji nie ruszałem nawet w najdrobniejszym zakresie? Ten komputer jest chyba świadomy...
Problem z memory card... zniknął. Nie wiem tylko, czy jest to wynikiem moich działań, czy przeszło samo z siebie.
Najpierw wyczyściłem obie wirtualne karty pamięci, zostając jedynie na save state'ach (F1 i F3), po czym włączyłem Gran Turismo 2, wczytałem stan z F3, przejechałem jakiś wyścig i zapisałem normalnie w menu, w opcji "save game". Dotąd gra niby się zapisywała, ale wchodząc w File -> Bios, obie karty były czyste. Tym razem, jakby od niechcenia, wszedłem w bios, a ku mojemu zdziwieniu na karcie widniały ładne cztery bloki zapisanego GT2.
Próbowałem zapisać inną grę, wybór padł na NFS: Porsche, którego w czasie trwania problemu w ogóle nie dało się zapisać - od razu wyskakiwał komunikat o (rzekomo) zapełnionej karcie. Przy tej próbie co prawda udało się zapisać, ale w biosie nadal były tylko bloki z Gran Turismo 2.
W ramach odświeżania wspomnień zdobyłem iso Fighting Force i zacząłem grać. Po jakimś czasie gra "spytała", czy chcę zapisać grę. Wzruszyłem ramionami i wybrałem "yes", a co mi tam. Wyskoczyła informacja o pomyślnym zapisie, po czym nacisnąłem F1, zrestartowałem emulator i wszedłem w bios. Co ujrzałem? Oprócz czterech bloków GT2, pojawił się również blok z Fighting Force.
Ponownie odpaliłem Porsche, tryb Evolution (uprzednio zapisane za pomocą F1/F3), próba zapisu. Powtarzam numer z restartem emulatora i bios. No i pojawił się w końcu blok z NFS: Porsche.
Wygląda to tak, jakby problem minął niczym grypa - ponownie mogę bez żadnych oporów zapisywać i wczytywać stany wszystkich gier.
__________
Problem z brakującą muzyką podczas jazdy istnieje nadal, próbowałem nawet uruchamiać inne obrazy .iso tej samej gry. Nici. Normalnie tak, jakby pliki z muzyką zostały wycięte, a tak nie jest, bo montując obraz do Daemon Tools i odpalając go, są na "płycie" wszystkie ścieżki muzyczne.
Najpierw wyczyściłem obie wirtualne karty pamięci, zostając jedynie na save state'ach (F1 i F3), po czym włączyłem Gran Turismo 2, wczytałem stan z F3, przejechałem jakiś wyścig i zapisałem normalnie w menu, w opcji "save game". Dotąd gra niby się zapisywała, ale wchodząc w File -> Bios, obie karty były czyste. Tym razem, jakby od niechcenia, wszedłem w bios, a ku mojemu zdziwieniu na karcie widniały ładne cztery bloki zapisanego GT2.
Próbowałem zapisać inną grę, wybór padł na NFS: Porsche, którego w czasie trwania problemu w ogóle nie dało się zapisać - od razu wyskakiwał komunikat o (rzekomo) zapełnionej karcie. Przy tej próbie co prawda udało się zapisać, ale w biosie nadal były tylko bloki z Gran Turismo 2.
W ramach odświeżania wspomnień zdobyłem iso Fighting Force i zacząłem grać. Po jakimś czasie gra "spytała", czy chcę zapisać grę. Wzruszyłem ramionami i wybrałem "yes", a co mi tam. Wyskoczyła informacja o pomyślnym zapisie, po czym nacisnąłem F1, zrestartowałem emulator i wszedłem w bios. Co ujrzałem? Oprócz czterech bloków GT2, pojawił się również blok z Fighting Force.
Ponownie odpaliłem Porsche, tryb Evolution (uprzednio zapisane za pomocą F1/F3), próba zapisu. Powtarzam numer z restartem emulatora i bios. No i pojawił się w końcu blok z NFS: Porsche.
Wygląda to tak, jakby problem minął niczym grypa - ponownie mogę bez żadnych oporów zapisywać i wczytywać stany wszystkich gier.
__________
Problem z brakującą muzyką podczas jazdy istnieje nadal, próbowałem nawet uruchamiać inne obrazy .iso tej samej gry. Nici. Normalnie tak, jakby pliki z muzyką zostały wycięte, a tak nie jest, bo montując obraz do Daemon Tools i odpalając go, są na "płycie" wszystkie ścieżki muzyczne.