Strona 1 z 1

Brak loga na bootscreenie PSX

: sob 03 sty, 2015 12:19
autor: tehaer
Cześć,
Odkąd pamiętam, borykam się z problemem nagrywania płyt na PSX, który objawia się brakiem loga PS na czarnym ekranie. Większość gier odpala normalnie, logo się pojawia itd. jednak zdarzają się takie, które na boot screenie nie posiadają ww. Wtedy już wiem, że gra nie ruszy dalej. Szukałem w internecie odpowiedzi i znalazłem tylko jakiś temat na PSX-Scene, że jest to sprawa jakichś nagłówków w obrazie płyty, których PSX nie ogarnia.
Jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie, zauważyłem, że obrazy z plikiem .cue/img działają poprawnie, za to cała reszta (.ccd) już nie koniecznie.
Czy jest jakiś konwerter do obrazów, żeby nie marnować za każdym razem płyty? ePSXe nie ma opcji włączenia boot screena, więc nie mogę tego sprawdzić na emulatorze.
Wszystkie płyty nagrywam od lat tak samo, więc nie jest to kwestia samego nośnika.

: sob 03 sty, 2015 16:22
autor: ExGamer
psx 1.13 :) tam pokazuje się bootscreen

: sob 03 sty, 2015 23:27
autor: tehaer
ExGamer pisze:psx 1.13 :) tam pokazuje się bootscreen
Wydaję mi się, że jest to tylko logo zaimplementowane w celu oddania prawdziwej rozgrywki na PSX, obrazy gier, które nie działają mi na konsoli tutaj logo pokazują normalnie.

: ndz 04 sty, 2015 00:49
autor: Człowiek_B
Brak loga to brak tzw. licencji czyli umieszczenia pliku z logiem i tekstu na początkowych sektorach. Jeśli obraz płyty był budowany samemu lub przebudowywany to ktoś pewnie o tym zapomniał.

Mój PSX odpala bez logo, więc nie wiem czy to akurat problem z tym związany.

Jest specjalna wersja programu CDGen PS2, która je dodaje, nazwana coś w stylu "PSXGen". Zrób obraz z czymkolwiek i przeszczep sektory od bodajże 16 do 22 włącznie (na obrazie w *.bin). Potem popraw ECC (BTW: to też może być przyczyną Twojego problemu) programem ECC Regen. Strona jest już martwa, ale jest jeszcze cała zarchiwizowana w webarchive.

: ndz 04 sty, 2015 01:14
autor: tehaer
Dzięki za dokładną odpowiedź, właśnie czegoś takiego szukałem. Problem w tym, że większość obrazów posiadam w .img, co jednak nie robi różnicy w moim przypadku, tzn. niektóre gry mają logo na starcie i odpalają a niektóre nie posiadają loga i wieszają się na czarnym ekranie. Odpaliłem ECC Regen z obrazem który nie działa mi na konsoli, jednak po kliknięciu Scan (z pliku img) nic nie pojawia się w spisie sektorów oraz po kliknięciu Regenerate nic się nie dzieje.

: ndz 04 sty, 2015 01:54
autor: Człowiek_B
Więc zamontuj w np. Daemon Tools i zrób z niego kopię do *.bin tak jak byś kopiował grę na PSX z płyty. RAW DAO96, jedna zamknięta sesja, odczyt subkanałów, nie naprawiać nic (różne programy oferują różne opcje, niektóre niestety nie dają odpowiedniej kontroli nad odczytem/zapisem).

Jeśli nic się nie dzieje to albo nie obsługuje *.img (nie pamiętam już co obsługuje, nie używałem tego od lat ;]) albo ECC są ok.