Wstęp:
Procesor [MIPS R3000] w PSX / PsOne taktowany jest szybkością 33,8mhz. Pozostałe podzespoły natomiast (GPU - procesor graficzny [graphics processing unit] 33,8 Mhz oraz SPU- procesor dźwiękowy [ Sound Processing Unit ] z 25Mhz. Kazdy z tych procesorow jest koordynowany przez Clock Chip, który wysła sygnały to kazdej kości [CPU / GPU/ SPU] z odpowiednia częstotliwością. Ważną dla nas informacją, jest to że Clock Chip za pomocą 1 nóżki [PINa] wysyla sygnal do CPU i GPU o czestotliwosci 67Mhz ktory jest rozdzielany po drodze na 2 [ po 33,8Mhz dla kazdego z procesorow ]. Nasz cel: połączyć bezpośrednio stopkę [PINa] Clock Chipa o częstotliwosci 67Mhz pod procesor główny [CPU] dzieki czemu dostaniemy podwóną dawkę mocy [pełne 67Mhz].
Potrzebne przedmioty:
Drucik [max 15 cm.]
Lutownica [najlepiej mała]
Penseta
Poradnik właściwy
Na początku musimy zidentyfikować procesor na płycie głownej. CPU zazwyczaj ma takie napisy na górze:
- CXD8606BQ / L9B0082
- CXD8606CQ / L9A0182
[center] [/center]
Teraz Musimy zidentyfikować Clock Chip na płycie: Jest to 8 nóżkowy czip, oznaczony jako 2294 / 1914 albo podobnie.
[center] [/center]
Teraz należy połączyć [zlutowac] miekkim kabelkiem [ oczywiscie z gumka ochronna ] 6 PIN Clock Chipa z 4 Pinem CPU
[center] [/center]
Ok, To wszystko. Teraz podłaczamy naszą konsolke do sieci i sprawdzamy czy działa
[Info]: Na konsolach z podkręconym procem mozna zauważyć dłuższe [ minimalnie ] wgrywanie sie danych.
[Uwaga]: Wszystko co robisz, robisz na własną odpowiedzialność. Autor pomysłu jak i ja, nie biore zadnej odpowiedialnosci za uszkodzenia spowodowane niewłasciwym / nieumiejętnym podkręcaniem procesora PSXa.
Kod: Zaznacz cały
[Art: StreaK / Pomysł: Robert Ivy/UCM] z PSX DEV