Metal Gear Solid, MGS jest japońską grą wideo wydaną w 1998 roku przez Konami. Jej gatunek został określony przez producenta jako taktyczna akcja szpiegowska. Gra zyskała ogromną popularność dzięki napiętej akcji oraz możliwości skradania, dla których tłem była głęboka historia wojenna rozgrywająca się w niedalekiej przyszłości.
Jest to trzecia oficjalna gra z serii Metal Gear stworzona przez Hideo Kojima (wcześniejsze gry to: Metal Gear oraz Metal Gear 2: Solid Snake). Doczekała się sequela, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots oraz prequela, Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Gra została także wydana ponownie w wersji z ulepszoną grafiką oraz nową ścieżką dźwiękową na Nintendo GameCube, jako Metal Gear Solid: The Twin Snakes.
Rok produkcji:1998
Wydawca:Konami
Język gry:Angielski
Metal Gear Solid to gra akcji/TPP z ciekawą fabułą, gdzie gracz wciela się w rolę weterana oddziałów specjalnych, Snake'a. Terroryści zajęli tajną bazę wojskową na Alasce, grożąc atakiem nuklearnym jeżeli ich żądania nie zostaną spełnione w ciągu 24 godzin. Twoim zadaniem jest infiltracja bazy, uratowanie zakładników i zabicie terrorystów. Działając w pojedynkę, Snake ma bardzo niewiele czasu na wykonanie zadania. W grze należy wykorzystywać raczej spryt niż brutalną siłę aby nie zaalarmować strażników. Kierowana przez gracza postać można biegać, wspinać się, pływać oraz niepostrzeżenie skradać za plecami ochrony bazy.
Ostatnio zmieniony sob 09 lut, 2013 17:44 przez zerkov, łącznie zmieniany 2 razy.
Kiedy w moje ręce trafiła Metal Gear Solid, nie mogłem się nacieszyć. Wiele o tej grze słyszałem i praktycznie bez przerwy na nią polowałem. Nie czekając długo zarzuciłem płytę do szaraka i... plej de gejm.
Przywitało mnie dosyć ciekawe intro, następnie szybki przelot przez menu i wyruszamy na misję. W grze wcielamy się w postać komandosa o kryptonimie Solid Snake. Otrzymał on za zadanie przedarcie się na teren wroga, uwolnienie ważnego zakładnika i zbadanie, jakiego asa mają terroryści w rękawie. Jak się później okaże, sprawa nieco się skomplikuje, gdyż nasi przeciwnicy mają w swoim arsenale nową odmianę Metal Geara - broni mogącej sterować pociskami nuklearnymi. Jak tylko dowie się tym nasz przywódca, nasza lista zadań wydłuży się o zniszczenie tej śmiertelnej machiny.
Sterowanie jest dosyć proste i łatwo można się do niego przyzwyczaić. Kamera najczęściej ustawia się od góry pokazując plecy naszego bohatera. Gra ta nie należy do prostych strzelanin, w których mamy za zadanie zniszczyć wszystko, co stanie nam na drodze do upragnionego celu, tylko do gatunku tzw. skradanek. Naszym głównym zadaniem jest pozostać niezauważonym, gdyż jeśli zostaniemy wykryci, natychmiast uruchomi się alarm i gwarantuję dość szybką śmierć (zabici przeciwnicy odradzają się). Dodatkowo nasi przeciwnicy mają różny stan emocjonalny, który jest odwzorowany przez odpowiedni znak nad jego głową: ? to zaciekawienie, ! to znak że zostałeś wykryty i zaraz uruchomi się alarm, a Zzz oznacza, że możesz śmignąć terroryście przed oczami, a ten cię nie zauważy, ponieważ myślami znajduje się zupełnie gdzie indziej. Nasi zwierzchnicy i przyjaciele często mogą nam pomóc, a komunikujemy się z nimi przez Codec - małe urządzenie wewnątrz ucha. Łącząc się z jednym z nich możemy zapisać nasz stan gry. Jako że nietrudno w tej grze zginąć, to przy ekranie Game Over mamy opcję Continue, która pozwala na dalszą grę od planszy, gdzie polegliśmy. Oprócz zwykłych żołnierzyków, staniemy również do walki z bossami, których poziom trudności jest od samego początku ostro wygórowany (do najciekawszych należy pojedynek z Psycho Mantisem).
To, co najbardziej ciągnie do tej pozycji, to całkowite pochłonięcie emocjonalne. Na pewno nie raz znajdziesz się w sytuacji, kiedy do któregoś bossa podejdziesz dziesiąty raz i nie będziesz chciał dać odpocząć konsoli, dopóki go nie pokonasz.
Nasz ekwipunek został podzielony na dwie części - jedna to przedmioty podręczne (takie jak noktowizor, racje żywnościowe czy paczka papierosów), a druga to bronie. Jeśli chodzi o oprawę graficzną, jest ona ciągle dobra, nawet jak na dzisiejsze czasy. Tła są w miarę statyczne, a postacie dobrze zbudowane. Jednak po raz kolejny spotkałem się z tym, czego bardzo nie lubię - podczas rozmów słyszymy tylko głos, a twarze są ciągle nieruchome, jakby ktoś je porządnie zakleił. Poza tym czasami można zauważyć skoki jakości podczas przejścia do trybu FPP.
Region: NTSC
Język: angielski
Rozmiar: CD1:447Mb, CD2:408Mb
Hosting: Cloudzer
[center]Deweloper: Konami
Wydawca: Konami
Data wydania:
USA: Oct 21, 1998
Europa: 26 lutego 1999
Japonia: 3 września 1998
Tryby gry:
single player[/center]
[center]Opis:
Metal Gear Solid... those three words combined arguably equal the most hotly anticipated PlayStation game in the console's three-year existence. Created by veteran designer Hideo Kojima it marks the continuation of a series that began its life on the MSX home computer and later appeared on NES, the version with which most of us are familiar. Players assume the role of Solid Snake returning hero from the previous Metal Gear episodes. A special forces operative he is called back to duty for the purpose of infiltrating the heavily-guarded Alaskan stronghold of his ex-comrades alone and unarmed. That's how the game begins. Snake is without weapon, outfitted only with binoculars and a contraband pack of cigarettes. Survival and progress early on in the game is entirely dependent on stealthily killing the base's guards bare-handed. Snake will come upon plenty of weapons later in his mission, however but the emphasis on keeping his presence within the immense compound secret (or as secret as possible to keep things realistically playable) remains of utmost importance.[/center]
[center][/center]
[center]CD1
Spakowany: 447 MB
Rozpakowany: 700 MB
Typ pliku: CCD[/center]