// ]]>
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Chat Najbogatsi
Szukaj Grupy Użytkownicy   Medale  Profil Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: .ecm, archiwum, innekonwersjadekompresja

[Inne]Konwersja/Dekompresja archiwum .ecm
Autor Wiadomość
michael69 



Pomógł: 50 razy
Doł±czył: 15 Maj 2008
Posty: 1859

Medale: Brak

20111 $

Wysłany: Czw 18 Gru, 2008 13:52   [Inne]Konwersja/Dekompresja archiwum .ecm

Forumowicz napisał:

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


A więc: plik ECM musimy przekonwertować na bin. Pobieramy plik unecm.exe z:
Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.

Rozpakowujemy go do jakiegoś folderu (np.na pulpicie, plik ma tylko 65kb.)
Otwieramy folder.(folder zawiera ecm,unecm,i kilka dokum.).Otwieramy nasz folder z obrazem płyty,"chwytamy" myszką plik ECM i "przeciągamy" go na plik unecm.
Czekamy na zamianę i otrzymujemy bin.
Pobieramy cuemaker aby "dorobić" plik pomocniczy .cue do uzyskanego .bin'u (gdyż czasami zdarza się że w folderze niema .cue, lub istniejący "nie pasuje" co zgłasza nasz program do wypalania.)
Tu do pobrania:



Teraz można użyć Alcochol 120 do wypalenia płytki.

Michael69
Ostatnio zmieniony przez Quake96 Pi± 21 Lut, 2014 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
 
 
Quake96 
Legenda Forum



Pomógł: 75 razy
Wiek: 23
Doł±czył: 24 Cze 2009
Posty: 2237
Sk±d: root:/

Medale: Brak

13794 $

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011 23:17   Plik .ECM - Jak to ruszyć?

Siemka. Jako, że ostatnio na forum przybyło trochę moich linków do gier, to postanowiłem wytłumaczyć, jak te gry uruchomić/wypalić. Niby każdy wie o co chodzi, ale większość tych gier jest w formacie .ECM i trzeba to najpierw przerobić. W tym poradniku opiszę jak wypakować obraz płyty z pliku .ecm.

Zaczynamy!

Krok 1) Na początek pobieramy paczkę 2 niezbędnych programów:

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


W paczce znajdują się programy "Cue Maker", oraz "unecm".




Krok 2) Po wypakowaniu paczki, kopiujemy plik "unecm.exe" do folderu z obrazem płyty, który jest w formacie ".ecm" . Następnie przeciągamy plik z obrazem (np. ObrazPłyty.ecm) na program "unecm.exe" . Powinno pojawić się czarne okienko. Czekamy aż okienko zniknie.




Krok 3)
Teraz możemy zauważyć, że w folderze z obrazem płyty, przybył nam nowy plik w formacie ".bin" . To jest już obraz płyty. Plik w formacie ".ecm", oraz program "unecm.exe" możemy już usunąć...





Krok 4)
Teraz aby wypalić ten obraz płyty (plik w formacie ".bin"), należy dorobić odpowiedni plik. Ten pliczek tworzymy, drugim programem z paczki. Uruchamiamy program "Cue Maker", zawarty w paczce.
Zmieniamy opcję "Mode 1 - PC", na "Mode 2 / XA - PS2". Następnie klikamy na przycisk "...", i wybieramy plik z obrazem (plik w formacie ".bin").



Po takim zabiegu w folderze z obrazem gry, pojawi się pliczek w formacie ".cue"




Krok 5) Uruchamiamy program Alcohol 120% (nie zawarty w paczce) i wypalamy obraz, wskazując na plik w formacie ".cue". Jeśli nie wiecie jak wypalić obraz płyty programem alcohol 120%, to odsyłam was tutaj: http://swiatpsx.pl/nagrywanie-gier-psx-vt3646.htm Tak wypalona gra musi działać na PSX.


Mam nadzieję, że poradnik jest łatwy do zrozumienia i przyda się komuś.
;)


Poradnik by Quake96 dla www.swiatpsx.pl
Kopiowanie screenów, lub poradnika bez mojej zgody ZABRONIONE!
_________________
SCEE™
0 UP 0 DOWN
 
 
 
wisieenkaaa


Doł±czył: 25 Sty 2012
Posty: 5

Medale: Brak

53 $

Wysłany: Sro 25 Sty, 2012 15:40   

Mógłby ktoś dać taką paczkę z programami jak w poście wyżej, bo link już wygasł (;
Z góry dziękuję.
0 UP 0 DOWN
 
 
tomx1989 
Retrogamer


Pomógł: 27 razy
Doł±czył: 04 Mar 2011
Posty: 419

Medale: 1 (Więcej...)

2307 $
Turniej CMR 2.0 (Ilość: 1)

Wysłany: Sro 25 Sty, 2012 17:29   

http://www.emuparadise.org/PSX/ecm%20tools.rar ECM tool
Do zrobienia pliku cue wystarczy ci notatnik w którym wpisujesz:

FILE "nazwa_gry.bin" BINARY
TRACK 01 MODE2/2352
INDEX 01 00:00:00

Następnie zapisujesz jako nazwa_gry.cue Nazwy plików muszą być takie same tylko rozszerzenia muszą być inne.
_________________
Sega Mega Drive VA4
SNES
PSX SCPH-1002
PSX SCPH-7502
PS2 SCPH-70004
PS2 SCPH-50004, NA 80GB HDD
PSP 3003
PS TV
Gamecube
Wii 1TB
Xbox v1.0 300GB
Xbox 360 S 250GB
PS4 CUH-1216 500GB
0 UP 0 DOWN
 
 
Yohokaru
Double Agent


Doł±czył: 09 Kwi 2012
Posty: 2

Medale: Brak

25 $

Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012 15:37   

Wszystko pięknie, lecz... po co truć userom życie, którzy będą musili bawić się z ECM. Taka propozycja ode mnie, żeby gry wrzucać w normalnych formatach, bo sam juz nie raz namęczyłem się z tymi głupimi pliczkami... ale nie ma to jak UnPAKKISO w ostateczności;). Gry takie zazwyczaj pojawiają się na emuparadise, a rada na to prosta. Ściągać skadindziej np. THEISOZONE, co by oszczędzić kłopotów i wirusów pecetowi:D
0 UP 0 DOWN
 
 
Quake96 
Legenda Forum



Pomógł: 75 razy
Wiek: 23
Doł±czył: 24 Cze 2009
Posty: 2237
Sk±d: root:/

Medale: Brak

13794 $

Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012 21:26   

Yohokaru napisał/a:
Wszystko pięknie, lecz... po co truć userom życie, którzy będą musili bawić się z ECM. Taka propozycja ode mnie, żeby gry wrzucać w normalnych formatach, bo sam juz nie raz namęczyłem się z tymi głupimi pliczkami... ale nie ma to jak UnPAKKISO w ostateczności;). Gry takie zazwyczaj pojawiają się na emuparadise, a rada na to prosta. Ściągać skadindziej np. THEISOZONE, co by oszczędzić kłopotów i wirusów pecetowi:D



To bądź tak mądry i uploaduj ^^ Bo ja na przykład nie mam takiego łącza, więc linkuje... A swego czasu emuparadise miało bynajmniej pewne i 1partowe linki... A dekompresja ECM trwa kilka sekund.
_________________
SCEE™
0 UP 0 DOWN
 
 
 
michael69 



Pomógł: 50 razy
Doł±czył: 15 Maj 2008
Posty: 1859

Medale: Brak

20111 $

Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012 01:06   

Yohokaru, ten topik powstał dla tych którzy ściągnęli lub już posiadają obraz w pliku .ECM a nie jako poradnik do uploadowania "na naszą stronę", nie każdy musi ściągać "od nas" w sieci jest wiele stron, a w pliku .ecm lubują się "skośnoocy" i z ich stron zazwyczaj w tym pliku można pobrać gry które ukazały się np. tylko w Japonii i są bardzo rzadkie lub mało popularne "u nas". A co do wirusów to w jakimkolwiek pliku może on występować, więc nie ma tu do rzeczy czy jest to plik .img czy .ecm czy jakikolwiek inny...
szczerze powiedziawszy twoja wypowiedź jest absolutnie nie na temat i do tego nic nie wnosi do tematu więc powinienem ją usunąć ale... może coś Ci nakreśli....
_________________
Ciągle zapominamy, że człowiek nieustannie musi korzystać z pomocy innych ludzi.
Dlatego poniżamy się, wyśmiewając potrzebujących pomocy.
0 UP 0 DOWN
 
 
 
Yohokaru
Double Agent


Doł±czył: 09 Kwi 2012
Posty: 2

Medale: Brak

25 $

Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012 19:16   

Łokej, rozumiem, ale powiem, że z isozone też można linkować... I błędnie stwierdziłeś, że mam szyvkiego neta, bo mam chyba raczej standard, czyl 2MB/S;)
0 UP 0 DOWN
 
 
ligav22


Doł±czył: 22 PaĽ 2011
Posty: 7

Medale: Brak

45 $

Wysłany: Sob 28 Kwi, 2012 12:50   

Może ktoś odświeżyc linka do konwertera ecm?
0 UP 0 DOWN
 
 
tomx1989 
Retrogamer


Pomógł: 27 razy
Doł±czył: 04 Mar 2011
Posty: 419

Medale: 1 (Więcej...)

2307 $
Turniej CMR 2.0 (Ilość: 1)

Wysłany: Sob 28 Kwi, 2012 14:12   

ECM tool
_________________
Sega Mega Drive VA4
SNES
PSX SCPH-1002
PSX SCPH-7502
PS2 SCPH-70004
PS2 SCPH-50004, NA 80GB HDD
PSP 3003
PS TV
Gamecube
Wii 1TB
Xbox v1.0 300GB
Xbox 360 S 250GB
PS4 CUH-1216 500GB
0 UP 0 DOWN
 
 
Misiek9821


Doł±czył: 01 Cze 2013
Posty: 11

Medale: Brak

82 $

Wysłany: Nie 02 Cze, 2013 08:58   

Mógłby ktoś odświeżyć linki?
0 UP 0 DOWN
 
 
amane2142 
i like pan cake


Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Doł±czył: 04 Kwi 2012
Posty: 137
Sk±d: Olsztyn

Medale: Brak

892 $

Wysłany: Nie 02 Cze, 2013 11:34   

w 4 poście użytkownika tomx1989, jest działający
_________________
PSX:
    SCPH-7502
    SCPH-1020
    SCPH-110
    SCPH-1120

PS2:
    SCPH-5004
    SCPH-10020(FMBC)
    SCPH-10010
    SCPH-10150
    SCPH-10350(Dysk Maxtor 80GB)

JURASIC PARK (podróbka pegasusa)
0 UP 0 DOWN
 
 
febra1976 
febra1976



Wiek: 43
Doł±czył: 07 Lut 2011
Posty: 24
Sk±d: strzelin

Medale: Brak

146 $

Wysłany: Czw 27 Lut, 2014 21:36   

Owszem działa "cuemaker" "unecm.exe" nie odpala właściwie, na win7.
0 UP 0 DOWN
 
 
Quake96 
Legenda Forum



Pomógł: 75 razy
Wiek: 23
Doł±czył: 24 Cze 2009
Posty: 2237
Sk±d: root:/

Medale: Brak

13794 $

Wysłany: Czw 27 Lut, 2014 22:40   

Zgaduję że po prostu uruchamiasz ten plik unecm.exe. Ty masz przeciągnąć plik .bin.ecm na plik unecm, metodą "drag'n drop"
_________________
SCEE™
0 UP 0 DOWN
 
 
 
febra1976 
febra1976



Wiek: 43
Doł±czył: 07 Lut 2011
Posty: 24
Sk±d: strzelin

Medale: Brak

146 $

Wysłany: Czw 27 Lut, 2014 23:37   

Fuck! Człowiek uczy się całe życie ;-P.
Dzięki.
0 UP 0 DOWN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów problem z plikiem bin.ecm w windows 7 64bit
19kefir11 Pomoc 6 Wto 04 Sty, 2011 15:46
michael69
Brak nowych postów Kompresja plików ISO>CSO i Dekompresja CSO>ISO
Birkin_Pl Poradniki 0 Wto 24 Gru, 2013 19:07
Birkin_Pl
Brak nowych postów Konwersja z *ccd do *bin
jarunioo7 Pomoc 5 Sob 11 Lut, 2012 10:26
jarunioo7
Brak nowych postów ESR i konwersja gier, Half-Life i FMCB
beszcza Ogólnie 3 Sro 24 PaĽ, 2012 21:56
Quake96
Brak nowych postów Konwersja NTSC na PAL
feliks Ogólnie 1 Nie 20 Lut, 2011 14:37
ExGamer


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Style modified by LukasTe
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 104