// ]]>
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Chat Najbogatsi
Szukaj Grupy Użytkownicy   Medale  Profil Statystyki Rejestracja Zaloguj

reklama w Google

Kampanie Adwords Reklama w Google Warszawa, Rolety

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Quake96
Sob 22 Lut, 2014 02:38
[PSX/PSone]"PSX - Ja nie abla w tych tematach"
Autor Wiadomość
michael69 



Pomógł: 50 razy
Doł±czył: 15 Maj 2008
Posty: 1859

Medale: Brak

20111 $

Wysłany: Czw 23 Lip, 2009 04:05   [PSX/PSone]"PSX - Ja nie abla w tych tematach"

Cytat:
Jestem tu nowy, nie znam się na tym, w ogóle nie kumam o co tu chodzi po prostu "ja nie abla w tych tematach", pomóżcie bo chciałbym sobie nagrać gierkę na PSXa no i pograć. :)


Spis treści:
1.Początek - wstawki,adresy partów,hasła
2.Pobieranie plików z serwerów
3.Rozpakowywanie partów
4.Pliki obrazów CD
5.Sprawdzanie błędów obrazu - regeneracja błędnych sektorów
6.Wypalanie obrazów CD
a.Clone CD
b.NERO
c.ALCOHOL 120%


Początek
/wstawki,adresy partów,hasła/


A więc od samego początku :

na stronach są zamieszczone gry a w nich spakowane party które po ściągnięciu z serwera i rozpakowaniu stworzą nam obraz gry, ale po kolei:
gra (obraz gry) zazwyczaj zajmuje kilkaset MB, dlatego aby zamieścić ją na serwerze (typu rapidshare, megaupload, itp) wstawiający (udostępniający) spakował i podzielił ją na party (części) tak abyś mógł te party ściągnąć. Użył do tego celu zazwyczaj któryś z programów pakujących (archiwizujących) typu : PowerArchiver lub WinRAR lub 7z. (warto posiadać wszystkie trzy programy na swoim kompie) nie zajmują dużo a są wręcz nie zbędne. I warto to zrobić przed pobieraniem plików, (nie będę pisał o wszystkich atutach tego posunięcia jak kolejkowanie, sprawdzanie sumaryczne itp), ważne jednak jest aby po zainstalowaniu odpalić jeden (ja akurat pawerarchiwer) i na jego zapytanie czy ma "przejąć" kolejkowanie itp zatwierdzić "OK", bardzo to wam się przyda przy ocenie czy part jest "cały" ściągnięty czy też nie, ale o tym później :)

i tak udostępniający nam grę, zrobił "wstawkę" w dziale pobieralnia i wygląda on mniej więcej tak:

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


PASSWORD: lub HASŁO:

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


Pobieranie plików z serwerów


a więc zaczynamy pobieranie, nasza gra jak widać u góry składa się z 6 partów (części które to musimy ściągnąć na nasz komp, więc kopiujemy pierwszy part :

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


i wklejamy go do paska naszej przeglądarki i dajemy ENTER i ukarze się nam strona serwerowa z naszym partem



po wciśnięciu FREE USER zacznie się odliczanie i w zależności od serwera (gdyż na megauplod) trzeba jeszcze przepisać kod podamy ( jak na obrazku)




na innych serwerach jest podobnie, a my powrócimy do starego dobrego rapida, więc po wciśnięciu FREE USER rozpocznie się odliczanie



gdy się skończy musimy wcisnąć DOWNLOAD



no i tą czynność powtarzamy 6 razy, gdyż jak pamiętamy nasza gra (na razie spakowana) składa się z 6-ciu partów

Istnieją programy do automatycznego pobierania partów z serwerów i odsyłam tu :arrow: Jak łatwo i wygodnie ściągać pliki z serwerów rapidshare.

Rozpakowywanie partów


Po ściągnięciu wszystkich partów umieszczamy je w jakimś folderze (dla porządku) i tu zaczyna się historia wspomniana przez zemnie na początku dlaczego należy mieć wcześniej zainstalowany archiwizator, ponieważ gdy part jest prawidłowo ściągnięty (cały) twój archiwizator nada mu powłokę i jak na obrazku (zapożyczyłem go od kolegi yoho, myślę że nie nałożył na niego praw autorskich ;) ) widzimy specyficzne ikonki WinRARa (bo taki archiwizator "przejął" system w kompie kolegi) ale też widzimy party nie dokończone lub w trakcie pobierania



tak więc prawidłowe (cało ściągnięte) to te w zaznaczeniu czerwonym, a nie dokończone (zaznaczone w czarnym) chociaż ich wielkość jest taka jak tych prawidłowych (zaznaczenie na niebiesko) to nie są dokończone i na pewno się nie rozpakują (co kolega zgłaszał) więc trzeba je ściągnąć jeszcze raz.

I gdy będziemy posiadać już wszystkie party prawidłowo ściągnięte przystępujemy do ich rozpakowywania, aby uzyskać pliki które będziemy wypalać.
Ale po kolei:

Odpalamy któryś z programów do wypakowania plików i postępujemy jak na obrazkach (ja dla przykładu użyłem partów z filmu, bo takie akurat miałem archiwa):



odszukujemy nasz folder z partami (mój akurat, jak już wspominałem to film "kontakt") zaznaczamy pierwszy part i wciskamy OTWÓRZ



naszym oczom ukarze się to co jest zawarte w partach (tu akurat pliki DVD a w waszym przypadku pliki obrazu CD programu którym były robione np. CloneCD -> .CCD/.IMG/.SUB ale o plikach później) i wciskamy ROZPAKUJ



I jeżeli nie ma HASŁA (PASSWORD'u) rozpocznie się rozpakowywanie lecz w naszym przypadku jak pamiętamy z początku tego postu posiadamy takowy a jest nim :
Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


tak więc kopiujemy go i wklejamy i wciskamy OK



JEŻELI NIE ZADZIAŁA HASŁO, TO NIE "LECIMY" NA FORUM SIĘ TYM POCHWALIĆ, ZAZWYCZAJ W NIEODPOWIEDNIM DZIALE, TYLKO PRÓBUJEMY GO DOKŁADNIE PRZEPISAĆ !

Jest też szybszy sposób na rozpakowywanie:
Otwieramy folder z naszymi partami, najeżdżamy kursorem na pierwszy part i naciskamy prawy przycisk myszy, wybieramy archiwizator i opcję "rozpakuj tu"



Ten akurat przykład jest na tak zwanych rarach czyli tylko rozpakowujemy party, jest jeszcze inny rodzaj partów gdzie najpierw trzeba je scalić takie party mają oznaczenie ...001, ...002, itd. (ja akurat nie mam dla przykładu, tych plików ale programem 7z wybieramy PLIK->SCAL PLIKI i po ich scaleniu dopiero rozpakowujemy.

PAMIĘTAJ: PARTY OD PIERWSZEGO DO PRZEDOSTATNIEGO MAJĄ TĘ SAMĄ WIELKOŚĆ OSTATNI PART JEST ALBO TAKI SAM ALBO /ZAZWYCZAJ/ MNIEJSZY PONIEWAŻ TO KOŃCÓWKA !

Pliki obrazów CD


Kiedy już rozpakujemy party otrzymamy PLIKI obrazu naszej gry:
I tak nazwijmy je na: pożądane i takie które trzeba konwertować.
Pożądane to:
.CCD / ,SUB / .IMG -> zrobione prog CloneCD
.CUE / .BIN -> zrobione wieloma programami między innymi CDrwin
.MDS / .MDF -> zrobione alcoholem

.NRG -> zrobione w NERO

do konwersji:
*.ISO
*ECM

Dlaczego je tak podzieliłem ?
A to dlatego że pierwsze trzy rodzaje "rozpoznaje" i poprawnie nagrywa alcochol i zazwyczaj w 99% nie ma z nimi kłopotu przy wypalaniu w takiej postaci jakiej są, / pamiętajmy że jeżeli alcohol sobie "nie poradzi" to zawsze możemy skorzystać z programu "matki" czyli tego który te pliki wykonał/, czwarty natomiast rodzaj czyli .NRG alcohol potrafi wypalić lecz często się zdarza że gra nam nie "chodzi" i tu jest wskazane albo konwersja na .BIN/.CUE albo użycie "matczynego" programu czyli NERO.

natomiast *ISO jest absolutnie nie wskazane do wypalania, bo są kłopoty albo z dźwiękiem, albo z poprawnym "chodzeniem" gry, lub w ogóle nam gra się nie odpala,
więcej o nim opisałem :arrow: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=1350
a konwersja jest opisana tu :arrow: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=83

natomiast plik *ECM - nigdy nie doszedłem jakim programem jest "robiony" natomiast z doświadczenia wiem że "lubują" się w nim Chińczycy gdyż tylko z chińskich/wietnamskich stron takie pliki pobierałem. I tak, co z nim zrobić jest tu :arrow: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=491

Powracając jeszcze do rodzajów plików, jak zauważyliście "pokolorowałem" je, i tak kolor czerwony to "baza" czyli plik obrazu naszej gry, czyli to co program typu alcohol nam wypali, natomiast kolorem żółtym oznaczyłem pliki pomocnicze.

No i powraca dręczące was pytanie: co z tym plikiem pomocniczym? to który plik mam wypalić?

A więc, nie będę się rozpisywał i opisywał technicznych jego wartości typu: są w nim zawarte informacje o obrazie płyty, jak go ma nagrać program, z jakim mode (2 czy 1) ścieżki itd itp.

Postaram się to wytłumaczyć "łopatologicznie" ;)

Wyobraźcie sobie że WY to program do kopiowania a przed wami stoi chińczyk który podaje wam jakieś informacje /czyli obraz waszej gry/ więc co potrzebujecie? ...a tak ! - słownika, i właśnie takim słownikiem jest plik pomocniczy.
Dlatego wasz alkohol go "widzi" i poprzez niego może nagrać wam "bazę" czyli obraz gry. Tak więc wybierając go w kreatorze nagrywania nie nagracie sam np. .CUE tylko jesteście w stanie poprzez niego nagrać wasz obraz np. typu .BIN czy też IMG.
Sorki że tak to "po prostacku" tłumaczę ale naprawdę wiem z doświadczenia że profesjonalne tłumaczenie daje w efekcie jeszcze więcej tłumaczenia. Usprawiedliwię się tym że to poradnik dla naprawdę początkujących ;)

Cytat:
Kto chce zagłębić się w profesjonalizm o plikach odsyłam do serwisu cdrinfo, tam znajdziecie wszystkie artykuły poświęcone plikom obrazów CD i DVD, a także programom do ich wypalenia


Będąc przy temacie o plikach nie sposób nie wspomnieć o pewnym programiku którego nazwa to: Cue Maker

Co to jest i do czego służy ?
A więc jak już wywnioskowaliście z powyższych informacji o pliku pomocniczym jest on niezbędny i właśnie tym programikiem go stworzycie, bo czasami się zdarza że po rozpakowaniu waszych partów jest tylko .BIN a nie ma .CUE

Ustawienia jak na screenie, odszukujecie wasz obraz (.BIN) i dosłownie po pół sekundzie macie .CUE




Tu do pobrania:




Cue Maker obsługuje formaty: .IMG ; .BIN ; .NRG ; / *.ISO -> lecz pamiętamy o tym formacie.

PAMIĘTAJ ABY NIE POMYLIĆ .BIN Z *.ISO !

Gdyż do *.ISO też można "dorobić" /choć to zbędne/ .CUE, o tym jak rozpoznać .BIN i *.ISO opisałem tu :arrow: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=1350


Pliki spakowanego obrazu: xxx.bin.data, xxx.bin.mode


Pliki spakowanego obrazu: bin.data, bin.mode to pliki obrazu który został spakowany kompresorem COSI, czyli gdy po rozpakowaniu waszych partów ujrzycie te dwa pliki razem z nimi powinna być ikonka compresora COSI, klikamy w nią dwa razy, wskazujemy (browse) gdzie jest plik xxx.bin.mode (zaznaczamy go) i klikamy Decompress.
Po otrzymaniu pliku .BIN "dorabiamy" .CUE Cuemakerem i mamy komplet plików do wypalania.






Gdyby jednak z jakiś przyczyn brakowało w/w kliknij tu:

Sprawdzanie błędów obrazu - regeneracja błędnych sektorów


Warto przed przystąpieniem do wypalania naszej płytki, sprawdzić czy nasz obraz nie zawiera błędów, forumowicze zazwyczaj unikają tej procedury twierdząc że wypalili już tyle gier i wszystko jest OK, że to zbędna procedura. Zwłaszcza że trzeba zainwestować trochę czasu (naprawdę nie dużo), jednak jak wiadomo siła pośpiechu w "dosiadaniu" pada jest tak wielka, że można sobie to darować.
Ale prędzej czy później przekonują się, jak bardzo się mylili. ;)

Do sprawdzania mamy dwa programy: ECCregen i CDmage

Eccregen jest bardzo prosty w obsłudze i wygląda tak :




Obsługuje formaty: .IMG i .BIN
Nie obsługuje: .MDF i .NRG i *.ISO tak więc jak chcemy go użyć aby sprawdzić nasz obraz musimy zrobić konwert na któryś z powyższych formatów

natomiast CDmage jest programem trudniejszym, ale bardziej dokładnym, po za tym służy też do wykonywania innych czynności na obrazach płyt.



Otwiera i skanuje formaty: .ING i .BIN i *.ISO / i jeszcze parę innych nie związanych z naszymi potrzebami, jak wcześniej już napomknąłem jest to potężne narzędzie o większym zastosowaniu / .ING i .BIN poprzez plik pomocniczy, (oczywiście otworzy nam też bez pliku pomocniczego ale będziemy musieli ręcznie podać mode)

Otwiera ale nie skanuje (służy do innych zastosowań): .NRG

nie otwiera: .MDS i tu historia jak z Eccregen trzeba zrobić konwert do sprawdzenia obrazu


Jak nimi się posługiwać, bardzo dokładnie opisałem w poście :arrow: Jak zaoszczędzic na płytkach CD

Tu zamieszczam link do ECCregen i CDmage

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


Po rozpakowaniu można je trzymać na pulpicie bo niewiele zajmują (1.54MB), a będą zawsze pod ręką.

Tak więc skoro już mamy sprawdzony obraz, czas przystąpić do finalnej części zabawy ;)

Wypalanie obrazów CD


Zacznijmy od sprawy bardzo ważnej, a więc wybór czystego nośnika CD, jest to istotna sprawa nie tylko do poprawnego "odpalenia" gry ale też o troskę naszego lasera.
O tym która płyta jest najlepsza nawet nie będę zaczynał tematu, bo zdań na ten temat tyle, ile polaków w Polsce a do tego jak stare przysłowie prawi: "gdzie Polaków dwóch tam trzy zdania" ;)
Jednak trzeba wiedzieć że tanich płyty (takie co to parę groszy kosztują /markety itp./ należy unikać jak ognia, tak wiem: "ale przecież nagrałem na takich płytach kilka gier i jest ok", tak zgadza się tylko że po pierwsze te płyty nie są trwałe, po drugie zawierają przy zapisie błędy i nawet jeżeli gra nam się odpala to pomijając fakt że gdy po pewnym czasie będziemy chcieli znów na niej pograć to stan tej płyty z racji czasu się na pewno pogorszy, a już teraz męczymy naszą konsolkę a raczej jej laser, ponieważ im więcej błędów tym więcej powtarzalnego sczytywania danych (znane wam "mielenie") a im więcej laser musi tą czynność powtarzać, tym analogicznie szybszy jego koniec, nie mówiąc już o waszych "wnerwach" typu: czemu tak długo się wgrywa?

Preferujcie markowe płyty firm takich jak: Verbatim, TDK, Sony, HP itd. pare groszy drożej, ale to się naprawdę opłaca :)

Ja używam od bardzo dawna: verbatim azo cd-r crystal jest to taki "mercedes" wśród płyt, nawet wśród marki verbatim, nagrałem khm... duuużo gier i nigdy się na nich nie zawiodłem, warto podkreślić że oprócz bardzo dobrej jakości zapisu / mało błędów / posiadają powłokę ochronną "crystal" czyli twardą, przezroczystą warstwę powierzchni zapewniająca zwiększoną ochronę przed przypadkowymi uszkodzeniami. Kto nie miał jej w ręku, ten dopiero zrozumie gdy po nią sięgnie. ;)
Jak by ktoś chciał poczytać to odsyłam :arrow: http://www.verbatim.net.p...ies_1120_0.html i :arrow: http://cdrlab.pl/article_strona_7373_9.html


W zależności od regionu, w mojej miejscowości cena za sztukę z cake od 0.80 - 1.20 ale gdyby kosztowały 2 zł też bym dał.



Ale oczywiście, każdy w tym temacie ma własne zdanie i każdy wybierze to co mu najbardziej odpowiada.

Tak więc sprawę płyt mamy rozwiązaną czas, na programy do ich wypalania ;)

Clone CD


Pierwszym programem jakim się zajmiemy będzie bardzo prosty w obsłudze ClonCD.
Bardzo dobry program za pomocą którego można: stworzyć obraz płyty CD, skopiować płytę, nagrać obraz na CD, dobrze "radzi" sobie z zabezpieczeniami gier, niestety jego wada to że "rozpoznaje" tylko własne formaty plików: .ccd/.img/.sub lub .ccd/.img/.sub/.cue.
Obsługa jego praktycznie ogranicza się do wciskania "DALEJ"

Tak więc szybciutko:
odpalamy clona: PLIK->Nagraj CD z pliku... lub klikamy w drugą ikonkę (tą z płytą i ołówkiem)



następnie: "przeglądaj" odszukujemy nasz obraz .ccd zaznaczamy go i wciskamy "OTWÓRZ",

/warto nie zaznaczać kratki: Usuń plik z obrazem... (abyśmy mieli jeszcze możliwość ewentualnego "pokombinowania" z obrazem, w razie gdyby gra po wypaleniu nie chodziła)/



Po wciśnięciu "OTWÓRZ", wciskamy "DALEJ" i ukarze się nam okno z wyborem nagrywarki - zaznaczamy ją i wciskamy "DALEJ"
następnie robimy ustawienia jak na screenie poniżej


po wciśnięciu "OK" rozpocznie się proces wypalania.

Ze względu na to że program rozpoznaje tylko własny format obrazu, bardzo rzadko go używam, nawet gdy posiadam "jego "pliki, jednak wiem że są "zatwardziali" jego wyznawcy twierdzący że tylko ten program jest w stanie wypalić grę na PSX'a która będzie "chodzić"
Dlatego jeżeli zgadzasz się z tym, a masz pliki typu .BIN lub .MDF, to aby go użyć musisz albo zrobić konwert na .IMG (np. w UltraIso), albo zamontować takowy (.BIN lub .MDF lub .NGR ...) w wirtualnym napędzie w programie typu alcohol lub Ultraiso, daemon itp. Jak to zrobić opiszę przy prezentacji alcohola.
A więc mając zamontowany obraz w wirtualny napędzie:
odpalamy clona: PLIK-> kopiuj CD... (lub klikamy w trzecią ikonkę tę z dwoma dyskami CD)



ukarze nam się okno z napędami fizycznymi (u mnie akurat dwie) i napędami wirtualnymi (te z okularami) zaznaczamy napęd wirtualny w którym zamontowaliśmy nasz obraz



wciskamy "DALEJ" zaznaczamy jak na screenie i "DALEJ"



robimy ustawienia jak po niżej:
warto teraz zaznaczyć kratkę z "usuń plik..." ponieważ nie będziemy musieli go ręcznie odnajdywać aby go usunąć / nie jest to nasz plik który jest zamontowany tylko dodatkowy plik który stworzył clon /



po wciśnięciu "DALEJ" zaznaczamy fizyczną nagrywarkę z czystą płytą CD i "DALEJ"



naszym oczom ukarze się znajome okno - ustawienia i "OK"



jest oczywiście jeszcze opcja odczytu płyty CD (pierwsza ikonka) czyli zrobienia własnych plików (obrazu np. gry, aby ją zamieścić np. na serwerze), ale sądzę że już sami sobie z tym poradzicie,skoro udało się wam wypalić obraz (przykł. pierwszy),
no i zrobić kopię dysku, bo drugi przykład to nic innego jak zrobienie kopi dysku, z tym że nie montujecie nic w wirtualnym napędzie a wskazujecie w oknie odczytu (piąty screen licząc od dołu), fizyczny napęd z włożoną płytą z grą, po odczycie clon poprosi was o włożenie czystej płyty no i jazda... ;)


NERO


Czas na drugi program, ja używam NERO7, choć stosuję go do innych celów niż wypalanie gier na PSX'a, to muszę się przyznać że nie raz "uratował mi skórę", w wypaleniu *ISO DVD na PS2, kiedy to zawiódł mnie alcohol.
(Muszę zaznaczyć że zawsze miałem zainstalowaną wersję Ultra edition, piszę o tym bo nie wiem jak jest z tymi light, a chodzi o wtyczki na otwieranie innych obrazów niż .NRG)

A więc odpalamy NERO i zaznaczamy tak jak na screenie poniżej aby ukazał się nam "Nero burning rom"



Po wciśnięciu "Nagraj obraz na dysku" ukarze się nam wspomniany "Nero burning rom" od razu z oknem wyszukania pliku obrazu, oczywiście zaznaczamy wyszukany obraz i klikamy "OTWÓRZ"



tak jak wcześniej wspomniałem o wtyczkach co widać na powyższym screenie, Nero otwiera nam: .NRG ; .ISO ; .IMG no i .BIN po przez .CUE

Po wciśnięciu "OTWÓRZ" mamy okno z ustawieniami, praktycznie nic nie zmieniamy tylko prędkość 4x



Po wciśnięciu "ZAPIS" czekamy cierpliiiiiwiiieeeee...



... aby ujrzeć okienko sukcesu ;)



Jak już pisałem na początku, nie używam NERO do wypalania gier na PSXa, ale robiąc powyższe screeny dla potrzeb tego "poradnika" rzeczywiście wypaliłem Spec Ops - Covert Assault (U) i "śmiga" mi idealnie ;)

ALCOHOL 120%


I nastał czas na moim zdaniem najlepszy program do kopiowania, wypalania, montowania wirtualnych obrazów, bardzo dobrze wyposażonego i radzącego sobie z zabezpieczeniami itd i itp. po prostu na rewelacyjny ALCOHOL który w 99% nie zawiódł mnie i zawsze "doprowadził" do celu.
Nie będę opisywał jego wszystkich "za", bo zrobili to już lepsi fachowcy ode mnie i jeżeli ktoś chce o nim poczytać to z przyjemnością odsyłam do lektury :arrow: ALCOHOL 120% Recenzja

Jednak pamiętając, że obiecałem jak najprościej pokazać "co i jak", no i oczywiście pod kątem konsolki zacznijmy od początku:

Po zainstalowaniu i odpaleniu programu, ujrzymy program w całej jego okazałości, oczywiście nic nadzwyczajnego ale nasz program zeskanował i wykrył a także przejął sterowanie nad naszą stacją (napędem fizycznym, w moim przypadku dwa) i jest gotów do pracy, właśnie dużą jego zaletą jest to że współpracuje z większością napędów, jak na screenie poniżej,



tak jak obiecałem przy omawianiu ClonaCD (dla jego "wyznawców") przystąpimy do zainstalowania wirtualnych napędów, a także montowania w nich naszych obrazów.

a więc aby zainstalować w naszym programie wirtualne napędy (możemy ustawić 31) klikamy "MENU GŁÓWNE" następnie "NAPĘDY WIRTUALNE" i w "LICZBIE NAPĘDÓW WIRTUALNYCH" wybieramy liczbę taką jaka nam będzie potrzebna (ja ustawiłem 3) oczywiście zatwierdzamy OK



Po wciśnięciu OK alcohol zrobi zmianę wirtualnych napędów / potrwa to chwilkę



abyśmy uzyskali napędy do naszej dyspozycji i mogli w nich montować obrazy w celu ich skopiowania np. cloneCD lub nawet poprzez opcję kopiuj samym alcoholem.
Jak widzimy na screenie "doszły" nam trzy nowe napędy / co możemy także zauważyć w eksploratorze "MÓJ KOMPUTER"/



jednak przed montowaniem obrazów, musimy jeszcze zrobić jedną "czynność" umożliwiającą nam montowanie różnego rodzaju plików obrazów CD (ja jak widać na screenie poniżej zaznaczyłem "wszystkie") co chyba bardzo dobrze obrazuje z jakimi obrazami możecie się spotkać. / i zarazem to jest bardzo duży "plus" tego programu, że rozpoznaje prawie, jak nie wszystkie typy z którymi możecie się spotkać/
Klikamy: "MENU GŁÓWNE" następnie "MENU KONTEKSTOWE" i wciskamy "wszystkie" lub zaznaczamy "ptaszkami" te które będą nas interesować po tej operacji oczywiście "OK"



czas na montaż obrazu w wirtualnym napędzie:
Jak na screenie: zaznaczamy jeden z wirt. napędów, następnie klikamy prawym klawiszem myszy i wybieramy "zamontuj obraz"



Po tej czynności "wyskoczy" nam okno "szukaj", a więc odnajdujemy położenie naszego obrazu i zaznaczamy go po czym jak zwykle "OTWÓRZ"



aby naszym oczom ukazał się zamontowany obraz (dolna część screenu) a także opis obrazu: typ,wielkość itd. (górna część screenu)



Po dokonaniu operacji z obrazem klikając prawym klawiszem na nazwie obrazu (górna część screenu powyżej) możemy od montować obraz lub przemontować na inny napęd, możemy także go usunąć z listy (alcohola) lub całkowicie usunąć z kompa. Sami sprawdzicie ja już dodatkowego screena nie robiłem ;)

Zaznaczę tylko że po zamontowaniu obrazu wasz eksplorator powinien ukazać automatycznie zawartość waszego obrazu (dysku)



Pora na wypalenie naszego obrazu CD:

Przed przystąpieniem zaglądamy jeszcze do "PROFILI" i tam na profilu playstation ustawiamy prędkość nagrywania, resztę pozostawiamy bez zmian.
A więc: MENU GŁÓWNE->PROFILE->profil: Playstation->Opcje zapisu i ustawiamy prędkość zapisu ->OK



Klikamy: "kreator nagrywania" co za skutkuje nam oknem "PRZEGLĄDAJ"



Po jego wciśnięciu, tradycyjnie "okno-wyszukaj", odnajdujemy położenie obrazu zaznaczamy i wciskamy "otwórz"



Jeżeli obraz jest prawidłowy, no i jest w liście rozpoznawalnych obrazów (pamiętamy z "MENU KONTEKSTOWEGO"), naszym oczom ukarze się wszystkie jego dane: typ,wielkość itd.Radzę nie zaznaczać "skasuj plik obrazu...." abyśmy mogli jeszcze pokombinować z nim gdy gra po wypaleniu nam nie zadziała, no i oczywiście wciskamy "DALEJ"



Po wciśnięciu "DALEJ" przechodzimy do okna ustawień i ustawiamy tak jak na screenie: profil ->Playstation co automatycznie zaowocuje trybem zapisu RAW-DAO no i prędkość najlepiej 4x ale ze względu na moją nagrywarkę ja mogę ustawić 8x co absolutnie jest też dobrym ustawieniem (wiem z autopsji ;) ), nie pytajcie: a dlaczego JA nie mogę ustawić 4x czy 8x bo po prostu nie wiem, tz. wiem że duże znaczenie ma czysta płyta CD, a jeszcze większe wasza nagrywarka, podpowiem jeszcze że czami zdarza się że mogliście ustawić pożądaną prędkość, ale z jakiś przyczyn coś się zmieniło i już nie możecie, wtedy czasem pomaga reinstalacja programu (tz. wyinstalowanie, a potem zainstalowanie go ponownie). Oczywiście prędkość nagrywania ustawiamy gdy już mamy czystą płytę w napędzie.

Tak więc po dokonanych ustawieniach i przed przyciśnięciem przycisku "START" ostatni rzut okiem na tryb "RAW-DAO", gdyż to jest najważniejsza rzecz w całej operacji.



Kreator kopiowania:
oczywiście płyty kopi, bo płyty oryginalnej to już troszkę wyższa szkoła jazdy, może gdy będę miał czas to też opiszę/

Wkładamy grę do naszej fizycznej stacji (u mnie F), sprawa też dotyczy zamontowanego obrazu w stacji wirtualnej, wtedy w "Napędy CD/DVD odszukujemy wirt. stację z naszym zamontowanym obrazem - co do tej opcji lub gdy macie jak ja dwie stacje absolutnie odradzam korzystania z opcji: kopiowania w locie, ponieważ przy kopiowaniu w locie jeden błąd /np. rysa na płytce z grą i po ptakach ;) / oczywiście można porysowaną płytkę próbować kopiować z zaznaczeniem "ignoruj błędy odczytu" ale wtedy doradzam skorzystać z opcji "KREATOR ODCZYTU" i próbować zrobić najpierw obraz, możecie wtedy ocenić po przez okno logarytmiczne /wyświetlone w czasie procesu tworzenia obrazu/ ilość błędów i jeżeli błędów jest nie dużo korzystamy z "KREATORA NAGRYWANIA".

Płytka z grą do stacji->Kreator kopiowania-Napędy CD/DVD-Profil playstation-Dalej



oceniamy ilość miejsca na dysku /będzie tworzony obraz tymczasowy/



DALEJ



Jak na screenie po wyżej, gdy przejdziemy do ostatniego okna powinno ono bez naszej ingerencji wyglądać jak na screenie, ale dla pewności ostatni rzut "oka na tryb zapisu" no i tylko zaznaczamy "skasuj pliki...." podobnie jak przy omawianiu ClonaCD

Tak więc to by chyba było na tyle - prawda że proste ? Kreatora odczytu nie będę omawiał, bo gdy opanujecie powyższe "sprawy" z nagrywaniem, sami instynktownie "dojdziecie" jak tworzyć obraz z płytki (oczywiście z kopii), bo co do oryginalnej to jak mnie znów "najdzie" to zrobię jakiś poradnik.

A teraz sprawa najważniejsza tycząca się nas wszystkich, PAMIĘTAJ ! poruszasz się po świecie underground i tu nic nikt nie musi, ani nic nie jest Tobie winny, dlatego jeśli coś nie wychodzi, coś cię męczy, szczypie, gryzie... czy jak to jeszcze nazwiesz ;) , staraj się jak najdokładniej opisać twój problem /oczywiście w odpowiednim dziale, nie tutaj!/, poproś o pomoc, a jeśli Sam umiesz pomóc to po prostu pomóż (pamiętaj też od razu ASEM nie byłeś) ja też wiele rzeczy nie musiałem opisywać bo o nich wiem, ale wiem jak na początku jest ciężko i dlatego zdecydowałem się pomóc innym aby było im łatwiej.
A już największym wykroczeniem jaki Mógłbyś zrobić, to mieć pretensje do innego forumowicza że np. zamieścił coś co Tobie nie pasuje lub masz z tym problem.
SZANUJMY SIĘ NAWZAJEM I POMAGAJMY, BO PRZECIEŻ NASZA STRONA TEMU SŁUŻY - POZDRAWIAM !!!


:ok:
michael69
_________________
Ciągle zapominamy, że człowiek nieustannie musi korzystać z pomocy innych ludzi.
Dlatego poniżamy się, wyśmiewając potrzebujących pomocy.
Ostatnio zmieniony przez Quake96 Czw 06 Mar, 2014 22:21, w całości zmieniany 2 razy  
0 UP 0 DOWN
 
 
 
Blaevy 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Doł±czył: 13 Mar 2009
Posty: 439
Sk±d: Gliwice

Medale: Brak

4782 $

Wysłany: Nie 13 Gru, 2009 12:27   

Michael a wiesz jak się RIP'uje i OdRIP'owuje gry na PSX ? ;-)
_________________
0 UP 0 DOWN
 
 
 
michael69 



Pomógł: 50 razy
Doł±czył: 15 Maj 2008
Posty: 1859

Medale: Brak

20111 $

Wysłany: Pon 14 Gru, 2009 19:37   

Tak wiem jak się robi RIPy, ale absolutnie jestem przeciw tego typu postępowaniu z grą. Dla mnie to bezsensowne "kastrowanie" gry, praktycznie niesłużące niczemu, gdzieś kiedyś na tym forum opisałem po co to było stosowane kiedyś, jednak dziś to nie ma najmniejszego sensu. Chyba tylko aby wstawiający nabijał sobie punkty na jakimś hostingu, zresztą w sieci jest tyle tego śmiecia że jak ktoś bardzo potrzebuje to bez trudu może sobie znaleźć.

Natomiast nie ma czegoś takiego jak OdRIP'owywanie, ponieważ gdy już "wykastrujesz" grę np. z filmików, muzy itp. to tracisz to bezpowrotnie. Co właśnie tłumaczy moją niechęć do RIPów.
_________________
Ciągle zapominamy, że człowiek nieustannie musi korzystać z pomocy innych ludzi.
Dlatego poniżamy się, wyśmiewając potrzebujących pomocy.
0 UP 0 DOWN
 
 
 
Blaevy 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Doł±czył: 13 Mar 2009
Posty: 439
Sk±d: Gliwice

Medale: Brak

4782 $

Wysłany: Wto 15 Gru, 2009 14:50   

aha, wiesz ja nie popieram RIP'ów ani ich nie będe robił, ale pytałem się z ciekawości :)
_________________
0 UP 0 DOWN
 
 
 
michael69 



Pomógł: 50 razy
Doł±czył: 15 Maj 2008
Posty: 1859

Medale: Brak

20111 $

Wysłany: Sro 06 Sty, 2010 13:24   

Temat wyczyszczony !!!


Słuchajcie tu jest dział poradniki i nie zadajemy tu pytań tylko zamieszczamy jakiś poradnik, czyli coś takiego jak powyżej.

wszelkie pytania, trudności, niewiedzę, kłopoty itp. zakładamy post w dziale playstation :arrow: OGÓLNE lub w dziale forum :arrow: POMOC



=======================================


(03-01-2010)

UWAGA !!!


OD TEJ PORY KTO BĘDZIE TU ZADAWAŁ PYTANIA, OTRZYMA OSTRZEŻENIE !

A jego post będzie kasowany.
_________________
Ciągle zapominamy, że człowiek nieustannie musi korzystać z pomocy innych ludzi.
Dlatego poniżamy się, wyśmiewając potrzebujących pomocy.
0 UP 0 DOWN
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "A"
1995 - 2000
michael69 Kody 69 Pi± 04 Wrz, 2009 15:16
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "G"
1995 - 2000
michael69 Kody 33 Sro 02 Gru, 2009 20:12
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "B"
1995 - 2000
michael69 Kody 68 Sob 12 Wrz, 2009 21:23
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "H"
1995 - 2000
michael69 Kody 17 Nie 06 Gru, 2009 19:06
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "C"
1995 - 2000
michael69 Kody 76 Sro 21 PaĽ, 2009 19:16
michael69


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Style modified by LukasTe
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 49